Marketing studeren in Heverlee | UCLL

Studieprogramma

Opleidingsfase 1 Openvouwen
Opleidingsfase 2 Openvouwen
Opleidingsfase 3 Openvouwen

Overschakelen van een andere richting?

Heb je eerst iets anders gestudeerd of uitgeprobeerd? Het is soms wat zoeken naar welke opleiding jou op het lijf geschreven is.

Stuur een e-mail naar de opleidingsverantwoordelijke Veerle Van Hoorick  (veerle.vanhoorick@ucll.be) en ontdek of deze studie bij jou past. We helpen je ook graag verder met vragen over vrijstellingen. Welkom bij de Moving Minds!

Vrijstellingen

Vragen over vrijstellingen?  Neem contact op met een van onze studietrajectcoaches. Om je snel op weg te kunnen helpen, kies je voor de letter die overeenkomt met de eerste letter van je achternaam:

Ontdek het specifieke studieprogramma voor Heverlee in de programmagids. 

Boosterweek 2

Boosterweeks en projectweken

Tijdens de boosterweeks en de projectweken krijg je een extra duik in de praktijk. Gedurende een ganse week krijg je een marketing case of opdracht van een bedrijf. Je gaat samen met de andere studenten op zoek naar een oplossing en ontdekt zo het brede domein van marketing. Telkens opnieuw een geweldige leerrijke ervaring!

Geef een eigen kleur aan je studie: 3 keuzemodules

Je kiest vanaf fase 2 voor een deepdive in een van de gebieden die je eerder hebt leren kennen of je verbreedt je algemene vorming met 'vrije keuze'. Ontdek je drie opties in meer detail onderaan:

  1. Deepdive Data Driven Marketing
  2. Deepdive Multimedia Design
  3. Vrije Keuze

Deepdive data driven marketing

Data en cijfers bepalen meer dan ooit de belangrijkste beslissingen van bedrijven. Wie er slim en creatief mee omgaat, heeft een schat aan informatie om de juiste marketingstrategie uit te stippelen.

Je staat paraat om de cijfers visueel voor te stellen en heldere inzichten te verschaffen. Een wiskundeknobbel heb je daar niet voor nodig.

Fase 2

Concepten van data & analytics
Openvouwen

Fase 3

Predictive analytics
Openvouwen
Strategische marktanalyse
Openvouwen

Deepdive Multimedia Design

Goesting om mee te werken aan opvallende communicatiecampagnes? Kun je niet wachten om eens echt out of the box te denken?

Voor de durvers die met een doordachte strategie aan de slag gaan om vernieuwende campagnes te bedenken en deze op verschillende platformen lanceren, mét de allernieuwste multimediale tools.

Fase 2

Visuele storytelling
Openvouwen

Fase 3

Multimedia in motion
Openvouwen
Webdesign
Openvouwen

Vrije keuze

Bij vrije keuze moet er in fase twee 1 opleidingsonderdeel (vak) gekozen worden en in fase drie 2 opleidingsonderdelen.

Fase 2

Concepten van data & analytics
Openvouwen
Design thinking
Openvouwen
Visuele storytelling
Openvouwen

Fase 3

Twee te kiezen uit:

Predictive analytics
Openvouwen
Multimedia in motion
Openvouwen
Webdesign
Openvouwen
Pers en media
Openvouwen

Studenten aan het woord

Ik heb voor Data-Driven Marketing gekozen omdat het als marketeer van belang is om niet enkel op buikgevoel te vertrouwen, maar beslissingen te nemen op basis van data. Door vakken zoals concepten van data en predictive analytics leer je data verzamelen, interpreteren, visualiseren en voorspellen. Op deze manier leer je met een kritische blik strategische keuzes maken om marketingcampagnes te optimaliseren.
Dagmar De Munter

Dagmar de Munter
​​​​​​​Data driven marketing

Ik heb voor Multimedia Design gekozen, omdat ik toen iets wilde doen aan de creatieve kant van de marketing wereld. Ik wilde designen en creëren.

Jellianne Hulselmans
Multimedia Design 

Ik heb voor Data-Driven Marketing gekozen omdat ik me ervan bewust ben dat data alsmaar belangrijker wordt. De vakken die we krijgen zijn zeer leerrijk en zullen in de toekomst zeker nog van pas kunnen komen. Ik ben blij dat ik deze studie gekozen heb en ik raad het dan ook aan iedereen aan.
Sander Creemers

Sander Creemers
Data driven marketing

Ik kreeg verschillende mogelijkheden voorgeschoteld. Die hebben mijn creativiteit vrijheid gegeven en verder ontwikkeld. Ik heb zaken geleerd, waarvan ik nooit dacht dat ik ze onder de knie zou krijgen. Ik heb het gevoel dat ik een grote stap vooruit heb gezet dankzij de skills die mij zijn aangeleerd.

Jellianne Hulselmans
Multimedia Design 

Marketing, iets voor jou?

Opleidingstype
Eerstvolgende infodag
Veerle Van Hoorick
Opleidingsverantwoordelijke Marketing (ook Engelstalig) - Leuven
Pieter Walbers
Pieter Walbers
Opleidingsverantwoordelijke Marketing - Diepenbeek