Kruimelpad
Marketing studeren in Heverlee
In Heverlee kies je vanaf het tweede jaar enkele keuzevakken. Hiermee geef je een eigen kleur aan je studie volgens jouw interesses en talenten.
Overschakelen van een andere richting?
Heb je eerst iets anders gestudeerd of uitgeprobeerd? Het is soms wat zoeken naar welke opleiding jou op het lijf geschreven is.
Stuur een e-mail naar de opleidingsverantwoordelijke Veerle Van Hoorick (veerle.vanhoorick@ucll.be) en ontdek of deze studie bij jou past. We helpen je ook graag verder met vragen over vrijstellingen. Welkom bij de Moving Minds!
Vrijstellingen
Vragen over vrijstellingen? Neem contact op met een van onze studietrajectcoaches. Om je snel op weg te kunnen helpen, kies je voor de letter die overeenkomt met de eerste letter van je achternaam:
- A - G: Mario De Wolf
- H - R + werktrajecten: Inge Verstraete
- S - Z: Els Putseys
Ontdek het specifieke studieprogramma voor Heverlee in de programmagids.
Boosterweeks en projectweken
Tijdens de boosterweeks en de projectweken krijg je een extra duik in de praktijk. Gedurende een ganse week krijg je een marketing case of opdracht van een bedrijf. Je gaat samen met de andere studenten op zoek naar een oplossing en ontdekt zo het brede domein van marketing. Telkens opnieuw een geweldige leerrijke ervaring!
Geef een eigen kleur aan je studie: 3 keuzemodules
Je kiest vanaf fase 2 voor een deepdive in een van de gebieden die je eerder hebt leren kennen of je verbreedt je algemene vorming met 'vrije keuze'. Ontdek je drie opties in meer detail onderaan:
- Deepdive Data Driven Marketing
- Deepdive Multimedia Design
- Vrije Keuze
Deepdive data driven marketing
Data en cijfers bepalen meer dan ooit de belangrijkste beslissingen van bedrijven. Wie er slim en creatief mee omgaat, heeft een schat aan informatie om de juiste marketingstrategie uit te stippelen.
Je staat paraat om de cijfers visueel voor te stellen en heldere inzichten te verschaffen. Een wiskundeknobbel heb je daar niet voor nodig.
Deepdive Multimedia Design
Goesting om mee te werken aan opvallende communicatiecampagnes? Kun je niet wachten om eens echt out of the box te denken?
Voor de durvers die met een doordachte strategie aan de slag gaan om vernieuwende campagnes te bedenken en deze op verschillende platformen lanceren, mét de allernieuwste multimediale tools.
Vrije keuze
Bij vrije keuze moet er in fase twee 1 opleidingsonderdeel (vak) gekozen worden en in fase drie 2 opleidingsonderdelen.
Studenten aan het woord
Dagmar de Munter
Data driven marketing
Jellianne Hulselmans
Multimedia Design
Sander Creemers
Data driven marketing
Jellianne Hulselmans
Multimedia Design