Kruimelpad
Sales support
Administratieve taken die worden afgewisseld met persoonlijk contact spreken je aan? Een sales support is van alle markten thuis: administratie, persoonlijke contacten, digitalisering, marketing, logistiek en de nodige communicatievaardigheden om het uit te leggen - in verschillende talen. Je houdt de organisatie en een sales team efficiënt mee draaiende.
Graduaat Sales Support
Een sales support is van alle markten thuis: administratie, klantgerichtheid, digitalisering, marketing, logistiek en de nodige mondigheid om het uit te leggen - in verschillende talen. Je houdt de organisatie en een sales team efficiënt mee draaiende.
Je ondersteunt verkoop op verscheidene manieren: via dagelijks contact klanten, maar ook met vertegenwoordigers en medewerkers. Je hebt de nodige strategische en diplomatische feeling na deze opleiding. Jou op het lijf geschreven? Lees meer om het te ontdekken!
Wie ben je
- Administratieve taken die worden afgewisseld met communicatie spreken je aan: the best of both worlds!
- Je hebt of wil meer commerciële feeling - hoe maak je je communicatie bij vragen ook efficiënt voor een product of dienst?
- Als iemand met een vraag zit, help je graag met het zoeken naar een antwoord of oplossing.
- Je ziet het zitten om in het Frans en Engels aan de slag te gaan.
- Als iemand met een vraag zit help je graag met het zoeken naar een antwoord of oplossing.
- Digitaal aan de slag gaan vind je een meerwaarde: laat e-commerce en online klantencontact maar komen!
Eigen aan deze opleiding
Je leert alles over communicatie met en voor klanten. Na deze opleiding kan je vlot klanten benaderen, met hen communiceren over producten of services en een klantenportefeuille beheren. Je denkt met hen mee!
Je past digitalisering vlot toe als hulpmiddel in administratieve processen en helpt om boodschappen en reacties daarop te stroomlijnen. Dat houdt ook in dat je onder meer chatboxen op sociale media in de gaten houdt en rechtstreeks probleemoplossend werkt.
Je ondersteunt de verkoop op verscheidene manieren: via rechtstreeks contact met klanten, maar ook in afspraken met vertegenwoordigers en medewerkers. Je hebt de nodige strategische en diplomatische feeling na deze opleiding.
Wat leer je?
- Klantgericht communiceren
- Klantenportefeuille efficiënt beheren
- Klanten benaderen, ook via social media en e-commerce
- Ontwikkelen van grafische en web skills
- Meedenken met de klant
Programma
Hier vind je de vakkengids per semester. De koppen staan voor leerlijnen: belangrijke rode lijnen in je opleiding.
Indien je vakinhoud volgens jou al eerder in een andere gelijkaardige opleiding uit het hoger onderwijs (gedeeltelijk) hebt gevolgd, kan je ook navragen of je vrijstellingen kan krijgen.
Mogelijke vrijstellingen bespreek je met de trajectcoach van de opleiding. Voor het Graduaat Sales Support is dat: Mario De Wolf
Dat kan! Je hoeft geen specifieke vooropleiding te hebben afgerond om aan de slag te gaan. Er is geen voorkennis vereist maar een student uit de richtingen kantoor, verkoop of handel of een talenrichting (zoals moderne talen) zal wellicht een lichte voorsprong hebben. Heb je dat niet? Geen zorgen: wij zeten in op extra aandacht aan differentiatie in je begeleiding!
Inschrijven
Er is geen inschrijfdeadline, al zijn de lessen reeds gestart. Indien je je inschrijft rond half oktober, zal je mogelijk een aantal vakken niet in het geplande jaar van het modeltraject kunnen opnemen. Vraag dit na bij je trajectcoach!
Na je graduaat
Aan de slag
Na je graduaat ben je klaar om aan de slag te gaan in een sales support job of kan je verder studeren als Moving Mind.
- een onmisbare schakel binnen een modern salesteam
- een meerwaarde voor bedrijven met commerciële uitdagingen in een veranderende, internationale digitale én omgeving
- een intern aanspreekpunt voor (online) klanten, vertegenwoordigers en andere salesmedewerkers
- Een future proof professional die meten het werkveld in kan: je hebt al een duik in de praktijk genomen tijdens het werkplekleren
- Een steun in het proces- en documentenbeheer van verkoop en e-commerce
Verder studeren
Je kan in een vervolgtraject van 90 studiepunten voorzien naar de PBA Bedrijfsmanagement, afstudeerrichting Marketing en keuzetraject KMO en ondernemen.
Kwaliteitzorg
Hogeschool UCLL staat bekend om de kwaliteit van haar opleidingen. We willen er zeker van zijn dat onze studenten de beste kansen hebben op de arbeidsmarkt.
Meer informatie over onze Kwaliteitszorg
Download de kwaliteitsfiche van deze opleiding: